Blogger Layouts

Sunday, 25 December 2011

rindo0 ~~

halo0 ~

Lamo doh dop wat n3 baru. huhuhu... yela..nak wat gano. Ta dop intenet. hihi... cuti niih nak kata bosan tak jugak,best pown tak.. normal jee. ngee3. Masa mula2 cuti,bosan tak terkata,sekarang nak akhir2 cuti niih,rasa best pulak. sebab ape? sebab.....DENG...DENG..DENG...(wat bo0nyi) of ch0s la..sebab my kaklong balik.Klu dye balik ade intenet,ble ade intenet bleh on,ble bleh on,bleh chat ngan kengkawang *tapi Aku tak rasa g2 p0wn* heh !

Dah la sedara mara tak balik..tapi. Klu d pikir2kan balik...sedara aku ramai yang besar2 *means bekerja dah la..* kerja dapat gaji tuu, eh. mesti la dapat gaji takkan dapat RASUAH ! hah! tak mau8.... berdosa ~. Lately nih *lebih tepat lagi* sejak start cuti sekolah nii..Aku makan byk glerr . satu hari kadang2 3 pinggan . Tak  kira lagi bendalah laen.. HUHU banyak aku p0wn perasaaan..Ble dah perasan tuu,ape lagi aku p0wn kurang terus makan nasik.

Ada satu ari ni,Aku g makan kenduri kat umah mak sedara(anak dye kawin) eh. sepupu aku laa... hahaha.ok3 start balik,hah kan ! Aku,adek aku,sepupu aku yg tak bekerja lagi nak g makan. Pas2 kitaorang menuju ke tempat nak ambik nasik n lauk n air n kuih n... makanan yg ada lah kan. Sampai tuu,Aku ambik pinggan pas2 bubuh nasik kat budak2 tuu, Pas2 sepupu aku pown kata kat aku "Naniy,banyaknya nasi". aku pown..."eh....banyak ke?" aku meneliti betol2 nasik kat atas pinggan aku tuu...n..."betol jugak. MALUUUNYA!" KENAPA AKU MALU ? SEBAB sepupu aku tuu badan dye lbih besar drpd aku tapi dye ambik sikit glerr nasik,aku pulak....hhihihi.


Tadi aku makan pulu duriannn.. ! bestt ! pastu makan spaghetti pulak !! huhu sedappp nya...! pastu makan nasi ngan lauk sayur yg aku masak . glerr ! sedappp pulak tuhh ! ngee3..
oklah aku berhenti kat sini... luh.
Kesimpulannya..janganlah makan sampai tak ingat badan. hahaha..

Friday, 25 November 2011

cuti-cuti malaysia ~ ~(nyanyi nih) !

   hiii !!

  
  Erk.. aku tak rasa skrg dah pagi..watebe..~ Halo ! cuti bermula (lama dah).. Dan Aku kesepian di rumah tak taw nak wat pe.. Nak on takley takde bb (nip0wn sbb kak aku balik).. Nak g jalan2 susah sbb skrg musim hujan.Nak wat keje umah malas pulak. What can i do ?! ~~ cehh !

  Ari ni 30 zulhijjah tahun 1432 dan bermaksud ary terakhir lam kelendar islam. korang ingat tak ? so, rajin2kanlah dirimu membaca doa akhir tahun lps solat asar atau sblom maghrib dan doa awal tawon slps maghrib. huhu ~

  Masa cuti nih,Aku menghabiskan masa melayan Mr.TB kat umah sbb taktaw dah nak wat pe. Klu takde ctoe best Aku main nagn adek aku.. hahaha !! kitaorang biasanya maen congkak atau caroom,klu bosan glerr2 dah,kitaorang  mengacau antara satu sama laen. Buat masa nih Aku la paling banyak mengacau adek aku yang tak bersalah tu... Dan hasilnya memang seronok tgok dye marah ! hahah tak ley tahan ketawa raso !! lawok3 awok!




    Dan kadang2 AKU tgok variety show korean punyer ! diorang punyer variety show memang lawak ! Tapi menyedihkan Aku terpaksa tgok 1ep 1ary sbb nak jimat.. Aku takde byk sgt ep.. hahahahahuhuhuwaaaaaa !! sedih wo0 !


Eaok atau ai isnin kakakku nak blk dah. maksud aku g blk kat tmpt dye study la~~ aka MACHANGSTER ! Dan bermaksud BOREDAY akan berulang lagi menghantui idupku ~ lalalala ~~ aku dah dapat merasainya skrg !




awok ! sy kena g dulu ! baii~~

Thursday, 17 November 2011

hAPpy nyerr !!

                                                    




hiii !! hoii !! awkk tuh ! hahaha






hahahah berkesempatan jugak wat n3 bru ! sibuk la kata kan..

   Semalam result UPSR kuar. DAN bermaksud ada kena mengena la ngan Aku. eh ! adik Aku . ALHAMDULILLAH !  Dye dapat 5A. Ikut jejak tangan kakak dye la katakan... ahakkkss ^^, . Dan disebabkan dye berjaya mendapat 5A my abah belanja la makan.. Malam tu, my whole family 1,2,3,4,5,6,7 suma2 tu g makan kat D'fried chicken ! hahaha kitaorang tak la kaya smpai g mkn kat tmpt2 yang mewah segala bagai tuh !

   Hah !! Aku ada ble hadiah kat adik kuuu yg bucukkk2 tuh. her favourite food. OREO ! ahakkss hahaha baek tak~~ ? haha.. Adeyk k0o0o~~  UKW ? she got rm50 on that time...while me ? ... a few days later. arghhh !! jealous nyerr sy !

  Kitaorang g kol 9 mlm lbih skit2 kot ~~ So,tak smpat la kitaorang nak tgok bola ! tapi smpat la tgok Malaysia dapat goal . Maklumlah cepat sangat Malaysia dapat goal ! hahah Malaysia BOLEH !
glitter-graphics.com

that night, we ate chicken chop ! besor glerrr ayam dye... huhuhu best !! kITAOrang pown makan dengan happy nya !! lalalalalala sambil2  makan tu,Aku hntar msg kat kwn ku. Tanya perkembangan bola sepak yg sdg berlangsung dimana Aku tak dapat menengoknya. hahaha... Aku bertambahlah gumbira dengan kemengan Malaysia ! 1-o huh !! " kalau engkau jatuh,jangan engkau lemah kerana hidup mengajar kte jangan cepat mengalah" hahaha ( nyanyi)                 2x happy la Aku semlam !



 bLek je lps makan aku rehat jap pas2 td0ww.. nGantok glerrr...

 Maybe Aku tak leh nak wat n3 dalam masa terdekat nih tapi jangan risau tak lama p0wn sbb masalah kewangan. cehh !! tak byr lagi bil bb. hahahaha. 







Thanks 4 have a time to read my blog... thanks again
Baii !!

Sunday, 13 November 2011

watebe ~~


glitter-graphics.com

HEHEHE !! sudah sekian lama tak wat n3 bru.. rindu glerr.. yela. asyik layan fb sampai jerr tak  ingat nak wat n3 bru kat blog.. erk.. fb tu tak sangat tapi layan cter korea laa ~ drama or reality show.. hahaha best arr cter koreansss ni.. kaya bbnor la orang korea skrg ssb suma(tak jugak) tgok cter diorang,tiru gaya diorang. Pastu diorang punyer style bukan main cun arhh.. tapi malang nya.. artisss diorang ramai wat surgery ssb tu la cun2,hensem3.. hAh !! teringat sal stu drama cter korean la kan... sorang pelakon perempuan ni umur lbih kurang 35++,hidung dye pelik glerr.. lawak pown ada klu tgok idung dye.. sbb sblh kecik,sblh bsr. hahahahahahahahahahahahahaha  lawak weih !!                                                                                              Nmpk sgt dye wat surgery.. hudussss sgt..! idung la.. muka dye cun gak
Pastu diorang punyer reality show lawak2.. hahah !!! teringat pulak ! ahakss...

glitter-graphics.com


Time cuti smggu mmg aku hbskan masa dengan cter korea je.. hahaha

Arggghhh !! esok cuti ! buku tekss tak ikat kemas2 lagi maklum la sblom ikat nak wat BIG HUG spuas2nya.. hahaha takot rindo00 pulak.. Ai selasa party last farewell ahakss ! nak b'gmbr spuas2nya ngan memberss.
glitter-graphics.com Tawon depan tak leh maen2 dah.. huhu takot nya saya !


Aku dah kesuntukan masa skrg means GOTTAGO !!
gottago tak bermaksud pergi slama2nya..

wat thumbs up n nyanyi...
I'II BACK !! hahahaha..

Thursday, 3 November 2011

yea !!

ALHAMDULILLAH....
Akhirnya .. penantian yang ku tunggu2 tiba jugak... hehehe...
Tamat sudah final exam dan skrang hatiku berbung-bunga...
Gle byak papersss aku kena wat, manyak menda kna hafal dulu ... skrang depan lappy. Tehee

Argghhhh !!!! happy nya !! tension nya !!

Sekarang menda yang merisaukan aku ialah MARKAH peksa pulak.. Tkottnya... Sekarang aku tak taw nape,tahun ni dah macam zaman kejaatuhan aku pulak... teruuk semacam je rasanya. Ingat nak g outing ngan kengkawan  lps exam tapi tak leh. My abah tak bagi.. Dye kata skrang ramai orang jahat la.. itu la.. ini la.. huhu.. tapi klu pikir kan balik,usia aku ni mmg tak sesuia kot g outing..nnt dah bs0r bru bleh g nak2 badan aku ni kecik je..(^^,) orang pun bleh ingat aku ni drjah 3. gle kecik kan..? hihi...

Menda yang menggembirakan lagi lps exam ! cuti seminggu masa raya aji.. bestnya !! Aku nak wat suma menda yang aku terpaksa tangguh masa peksa ari tuh termas0k BCE NOVEL...lalala ~~ nak on puas2. nk tgok tv puas2. nk maen puas2 n menda2 sy sejenis dengan nya lah... taw0n dpan dah tak leh wat suma tuh sbb kna exam besar.. besar tu tak jugak sederhana kott tapi pntg la bg suma pljr form*.

Harap sangat markah final exam nih better than  mid-year.. AMIN !! eRK.. tapi.... aku tak rasa camtu... papep0wn bl0m dapat bl0m tahuuu


Skrang nk g tgok belog orang laen pulak... pastu bce novel pastu tdoe..

Sunday, 16 October 2011

CERITA.....

                                 Hai.....!

Lama dah Aku tak wat n3 bru.... this is my chance...! Hehehehe.... Aku tak nak 2lis banyak,Aku just nak k0ngsi joke kat k0rang.Tak tahu lah ianya klakaratau tak...yang pasti k0rang BACA.... HA HA HA....


Kisahnya bermula dengan.....

Pada suatu petang,........
Anak: Mak,malam ni kita pergi makan malam sekeluarga.
Mak: Em...boleh tapi kamu kena telef0n bapak kamu dulu..

Beberapa minit kemudian.....

Mak: Kamu dah telef0n bapa kamu ke?
Anak: Dah mak, tapi saya dengar suara perempuan bercakap.
Mak: Apa ! perempuan ! Oh,rupa-rupanya bapak kau selama ni balik lambat sebab dia dengan perempuan.

Si bapak pun balik..

Mak: Awak buat apa di tempat kerja,pergi mengurat eh!?
Anak: Anak awak kata,perempuan yang menjawab telefon awak tadi.Halim,keluar sekejap.Apa perempuan tu cakap tadi?
Anak. Perempuan tu cakap, "Harap maaf nombor yang anda dail di luar kawasan".
Mak: (senyum wat muka innocent yg org sgt2 menyampah)
Bapak:( Api dah keluar di muka yang bermisai tu...)




moral from this story.... siasat dulu baru g  "sembur".... jgn memandai nak g sembur org tak tentu lorong.... huhu...
Harap sgt k0rang suka...klu tak suka wat2 suka... tehee...
PEACE !







g0tta go....dah lama sangat dah on nih...

Monday, 3 October 2011

S.A.D.

huhuhu....

ari ni Wa sedih SUNGGUHH...  markah BA  Wa rendah !! uwaaaaaa..
Wa penat keluar kan air liur tp rendah jugak markah  yang Wa  dapat... kenape...? kenape..? ceh! jiwang pulak...
TAPI..... jeng..jeng..jeng.. kesedihan Wa nih,terubat la sedikit... teheee :D . BI essay yang Wa buat dapat markah tinggi la jugak.... Wa semacam tak percaya.. tapi nak buat camne kan,Orang,kalau dah pandai....hahahaha ... perahsantan bt0l,perah kepal0 otak tak wat pulak...apew la Aku nih !

Wa ingat nak memorise menda2 yang Wa kena buat tapi... mesti ada jew halang yang mendatang..(ceh!). cunt0hnya:

a) ble nak mem0rise jew,mesti ada jew lirik-lirik lagu yang terkeluar...huhuhu ape la !
b) ble nak mem0rise jew,mesti ada banyak h0mework yang nak kena buat.. camne la nak menghafal..?
c) ble nak mem0rise jew,mesti ada cerita-cerita yang best2 kat tv. HUH ! lemah semangat t0l lah..
d) ble nak mem0rise jew,mesti Aku ngant0k.. huhuhu ~
e) ble nak mem0rise jew,mesti teringat..."eh,tak ingat nak update bl0g." (yela sangattt)
f) The last one is because i'm lazy to do that thingssss

Tapi ! Aku kenaa pandai membahagikan masa...ble time nak nyanyi..ble time nak teng0k tv...ble time nak wat h0mework and so 0n....

Masa exam pengesana 2 . I g0t the w0rst results... sadisss gler...
Dan Aku percaya bahawa sesungguhnya.... gagal tak bermaksud gagal selama-lamanya..tapi gagal adalah pengajaran dan pelajaran untuk kita buat yang terbaik !

Wa rasa kalau nak 0nline time kte exam ok kuttt ~~ tapi seperti yang Wa cakap. Kte kena lah pandai bahagi masa.. ble waktu membaca...n ble waktu men0nline...

K lah setakat ni dulu....
i have to g0....

Friday, 30 September 2011

pelampang. slap. tampar. and s0mething like that...

"wo0itt ! ku lempang3 jugak budak ni..."
"w0itt ! mak marah3 tak boleh..."
hahaha mesti k0rang pernah dengar kan lagu nih?
hahaha memang lawak....: D

Ari ni Wa nak bercakap sal LEMPANG. Dibawah nih adalah soklan2 yang boleh membawa kepada pelempangan kat atas muka k0rang. Please!! jangan tiru ayat2 dibawah demi keselamatan k0rang daripada mempunyai  bekas 5 jari yang BAKAL melekat kat muka k0rang.....

Antaranya........

a) "berapa tahun warranty nih?". Bertanya kepada kawan yang menjual barang sekenhen.

b)"lesen beli ke?". Bertanya kepada orang yang tersepit dalam kereta akibat langgar pokok.

c)"lif rosak lagi?". Bertanya kepada orang yang dah naik tangga sampai tingkat tujuh.

d) "Kau ni mat rempi ye?". Bertanya kepada orang yang kaki,tangan,muka kena balut.

e)"Kat sini ada buaya ke?". Bertanya kepada orang yang mandi di kolam renaang.

f)" boleh bayar ngan kad kredit?". Bertanya kepada penjual aiskrim.

g) " Kau ni ada masalah kan?" Bertanya kepada orang yang nak terjun bangunan.

hahaha... tak kelakar kew? klu tak ketawa jew... wat olok2 kelakar.... hahahaha... lagi2 kuat lagi HAHAHAHA!!!

Nih Wa ciplak from Ujang jew...Dimana ada ayat kelakar di disitu la Wa ciplak.... HA HA HA (cruel laugh)
Wa memang suka majalah Ujang p0wn sebab 'dyew' best and kartun 'dyew' cute...... hihihi.Dan yang paling Wa suka dalam tuh, ada inf0rmasi2 yang Wa tak taw dulu, skrg Wa dah taw. Antaranya seperti...
Presiden AS.THEODORE ROOSEVELT mampu membaca dengan pantas,ia mampu membaca satu halaman buku dalam waktu yang diperlukan seseorang untuk membaca satu ayat. Laju kan? huhuhu~~

K lah ch0w luh sebab ada seseorang dah tadah baldi sebab nak on9.... ke shi 0nnn !!
s0rry. maaf. mian. adeykk ku...
 
tHANKS for read.... ^^,

ASSALAMUALAIKUM....

Thursday, 29 September 2011

how to prepara a pineapple juice....

   
 Salam,,,
sila  tolong harap boleh kepada sesiapa yang belom salin,boleh la korang salin kat sini.(budak2 2ua jew...) Ikhlas nih... :D

 ________________________________________________________________________________
  It is very easy to prepare a pineapple juice.However,there are a few ingredients that you must have in order to do so.The ingredients are a ripe juicy pineapple,2 cups of sugar,a pinch of salt,ice cubes and 8-10 glasse of water.First of all,you must remove the pineapple 's skin and eyes clearly.Then,cut pineapple into small pieces using a sharp knife.Be careful when using the knife or you will be injured.

     Next,place the pineapple into a blender.So,you can blend it.Heat up,the pot on the stove.Then,strain the pineapple juice into the pot and you can get pulp.The ulp cab be used to make jam.After that,pour sugar and water into the pot and you have to wait for them until boil.

    Lastly,add a pinch of salt into a jug of juice.Put ice cubes to make it cold.Then,pour it intoglasses.Enjoy the juice while it still cold.
 _________________________________________________________________________________

Akhirnya,siap jugak essay aku. Ceh! perahsantan pulak. Nih Wa wat khas untuk korang.Klu korang tak sempat nak salin kat sekolah,meh, salin sini. Saya sedia berkhidmat untuk......sekolah.Negara, belom lagi kut.. hahahah: D
 
 huhuhu~~ hujan hujan nih sodap klu bleh tido,,, tap Wa bukan jenis yang macam tuh k.... tido! tido! tido! no! no! no! bila Wa ngant0k jew Wa tido....


Sekarang ni,Tugas Wa dah selesai....bleh  la Wa bla...   tatatututiti....:D
ASSALAMUALAIKUM.....

Wednesday, 28 September 2011

rajin VS malas

huhuhu~~
sape larrr tak pernah tak malas semacam Wa nih?  cakap!
Ouh. terlanjur pulak... bukan apa Wa arah kat diri sendiri. Knapa la Wa malas sangat sejak kebelakangan nih?
Dah nak exam dah kott...Wa still LAGI duduk senang,senyum,ketawa,sengih depan lappy... happy la kononnya dapat on9 sebab dah lama tak on..;D

Lepas nih,Wa ingat dak pergi hafal SIRAH tp Wa tak0tt. Takott Wa tak hafal p0wn sebab sebel0m2 nih,Wa pernah nak wat cam tu,TP,di sebabkan NAFSU, Wa kalah! menci3 ...Wa nak bang0n awal pagi cam kul 3 pg..susah! sebab Wa nih jenis 'TIDUR MATI' memang susah laa nak bang0n..

Hope,exam end-year nih, i get result with flying colours yang ada rainbow gitu... Waduh...cun nya! hahaha Nasib baek satu hari dalam hari pepeeriksaan ada 2 or 3 paper jew...huhuh sempat la jugak Wa baca or hafal.Wa ingat nak start betol2 dalam membaca,menghafal,melatih diri dalam semua matapelajaran yang Wa kena hadapi nanti.

Wa nak jadi......
a) doktor. mula2 pasti Wa tolak sebab Wa tak leh tengok menda2 yang  ehem ehem...sebab Wa tak0ott.
b)lawyer. erk,pleaselah... NO WAY! sebab Wa tak pandai nak berdebat2 nih...
c)model. ERK!! NO WAY and tak pernah! tak mahu!tak hingin Wa!
d)arkitek. Tak. Sebab Wa tak pandai melukis.
e)pensyarah. maybe nak kalau Wa dapat la....INSYA-ALLAH.

tAPI! sebel0m nak jadi suma-suma tuh,kita kena lah jadi budak yang SOLEH,BAIK,PANDAI,RAJIN,TAK MALAS(erk...sama jeww ko0ttt) and suma perbuatan yang baek2 lah...

Nak tanya nih....Salah kew nak jadi surirumah  keluarga kite sendiri ?walap0wn kita tak tahu kita jadi surirumah kew atau surirumah sendiri...erk. wat-e-ver *tercopy pulak... kalau k0rang tak faham, ABAIKAN



Nak gi ngapa lah pulak.Asyik duk depan lappy jew bila pilak nak duk depan buku kan? huhuhu~~
c ya!!
thank you sebab sudi,rajin nak baca blog saya yang tak berapa nak best nih....emmmm

Salam,,,

Tuesday, 27 September 2011

o0o0o0 sole~~s0le~`

hahahah :D
napew Wa nyanyi sole~` sole~~ nih? sebab Wa tg0k cter Edisi Khas.Dyew nyanyi,Wa p0wn nyemak la jugak...


erkkkkk!!!! huhuhu~~ kenyang nya :P
Wa baru jew makan lauk ayam gulai + lauk ikan + lada.... huhuhu yummy!!
Lada tuh,punya la p0dass.... yela kan nama p0wn LADA.Mesti la p0dass.BUT! ada segelintir manusia yang kata tak pedas! yela,diorang kan tukang makan makanan pedas.(jangan tersa taw! tp klu terasa tu memang pedass lah kan? sebab sapa makan lada,dia terasa pedasss ....) bhahahaha :D

Wa dah tak taw  nak cakap apew.... that's means....Wa sign out luh...!
OKDAAA
Salam...c u s0on

25 ari lagi.....

salam,,,,

haiii.... I can on9 right now hahahaha:D
Today,Wa ckp sal '25 ari'. Why with '25 ari'?
a) Ma birthday? =ari jadi Wa dah lpas ma....
b) Merdeka Day? = ari merdeka p0wn dah lpas ma.Klu korang tak perasan,sah k0rang bukan Ank Malaysia
c)ari qiama.......t ka? = yg nih,aku tak leh ckp. Sbb semua org tak taw bila 'kejadian' ini akan berlaku huhuhu tak0tnya!! Ya ALLAH...
d)hari hari kah? yae,hari hari.... sbb dlm BM org sbu tHari cth: Hari Ahad tehee ;D

jawapan nya salah belaka....kahkahkahkah(ketawa jew la walaup0wn tak lawak...)

jAWAPAN YANG PALING TEPAt DAN PADAT IALAH ********
Hari peperiksaan akhir tah0n..
walaup0wn hanya exam end-year,Wa tetap nervous. Ini berlaku kerana Wa kena memorise berbyk-byk menda.Dan menda ini dalam BA.Dan BA ini Bahasa yang susah Wa kena pelajari.(nama p0wn skola maahad)

Yang paling Wa risau,Wa tak memorise lagi....uwaaaa!!! malas dowh! Dah la kena buat h0mework lagi,balik lewat lagi,tak sempat nak rehat. Manalah Wa ada masa....(yela sangaaat). Hah! cakap sal 'balik lewat',menda nih memang dah sebati ngan hidup Wa yang kebanyakan hari,Wa selalu balik lewat. huh! menci3.

Ari nih,sapat0tnya,Wa balik kul 3:30ptg,Tp ari nih, Wa balik kol 5 PTG! sapew tak marah and b0san dengan masalah ini? cakap3....punyew la sakit jiwa ini. Menunggu punya lah lama.Tp! disebabkan my dad pergi ambik my older sister di machangster,Wa terpaksa lah bersabar dengan ujian yang menimpa Wa.Knpew Wa bersabar? Sebab klu dyew tak balik,jangan harap Wa boleh on dan update blog seperti kejadian sekarang.HUHUHU~~~

  Start jew msok bulan 10 nih,Wa nak concentrate 21 matapelajaran yang Wa kena hadapi nanti... Harap-harap Wa dapat markah yang sangat memberangsngkan...Sekarang baru form2,klu tah0n depan huhuhu makin nerv0us3 la Wa jawabnya.Dah la Wa nih tak berapa......(tak nak cakap....) dalam matapelajaran akademik...huhuhu~~~ takot + risau= TASAU hahaha. Pokoknya macam-macam perasaan yang ada di benak hati ini....(erk...sejak bila pulak Wa ter"ambil' ayat from novel nih. Jiwang2..
Mcna.... aja2 hihihi:D

Hari nih,Wa happy sikit sebab ada satu h0mework jew tapi....... nak hafal tu susah. Ble ek nak hafal? Biasa la kan? kte ni manusia biasa  yang tak lari dengan sikap malas seperti Wa nih.(alamak aya tustazah pulak dah) hahaha.Yang tak berapa happynya ialah...Wa tak leh selalu update blog macam sekarang! kalu my sister balik baru lah boleh on....huhuhu sadisss... Papap0wn.... syukur ALHAMDULILLAH sebab boleh la jugak on daripada tak leh kan??

emmmm....tu la jew k0tt
K LAH...setakat ni jelah blog Wa.Gotta go sebab ramai lagi be'ratur' nak on nih...see ya
layan it's u drama-suju hihihi
Salam,,,,

Friday, 16 September 2011

ari raya

Salam,,,,
akhirnya,saya berkesempatan jugak tulis blog.huhuhu



skrg dah 19 syawal bersamaan 17 sep.Masih terasa kemeriahan ari raya walaupun dah setengah bulan kte sambut...

ari ni saya nak share la sdikit sbyk gmbr2 atau story hal kluarga saya dan kawan2 masa sambut raya ari....



 this is ma whole family but ma older sister x dew sbb dyew tukang ambik gmbr....





this is me ^^, cun tak?? hahaha


nih masa raya kat skola.me n my best friend hihihi  senyum,jgn tak senyum ngee~~ngee~~


nih....gmbr saya ngan best friend gak.Tp perbezaannya,ktaorang berdiri plus sorang lagi member....hahaha
kat atas nih,masa ktaorang dah bleh makan. Saya tunggu punyer la lama! mcm2 lgu kluar kpop,rock,zapin,nasyid(ceewahhh) dan bla bla bla...

sungguh la best...huhuhu
kesimpulannya,BEST!

Sunday, 4 September 2011

tangga oi tangga *TOT*

Salam......^^
 haiiii....

  Tiba2......
 ari nih sy ada t'ingat satu cter yg AGAK memalukan la..sal sy..Cter nyew bermula dengan....

*******************************************************************************

  Satu ari nih*x ingat dah ble* sy,adeyk sy,parents sy pergi jalan2 kt putrajaya,pas2 sy p0wn ajak laa pergi masjid putrajaya drpd duk dlm kete pusing2 tak tau nk pergi mana...Ktorang p0wn pergilah tmpt yg nk dtuju tuh....

 Sampai jew kat sana,kt0rang ss0lat asar dulu,bru lah g jalan2 keliling masjid tersebut...Lpas siap solat,,kt0rang berposing lah dkt stu..sajew..wat kenang-kenangan :) Sambil jalan2 kt0rang nmpk mat salleh n minah salleh duk posing gak.Ramai glerrrr....

 Lps bosan duk posing jew keje ktorang pergi la kt tmpt yg ada jual makanan *tak tau nama ape* Masa OTW nk ke tmpt tersebut,kt0rang kna lah turun tangga,TIBA2 bedebukkkkk!!!! "adoiii sakitnya!" sy la yg ckp tuh...hahaha :D.Bkan apa,dah happy sgt smpai tak perasan ada tangga entah dtg dr mana ada kt situ.Adeyk sy..:0 ternganga mulut dye.TERKEJ0T.MY mum pulak gelak*ada ke pat0t*.My dad pualak kata"teng0k man0 gak mat0 tuh."(SY ORG QLATE).Malu glerrr doh masa tuh.Tu bru depan family klu depan org ramai,mau sy olok2 pengsan.Nasib baek x der org.Masa jatuh tuh,sy p0wn terkej00t gak.Senyap skjap sy time tu.Sy p0wn cpt2 laa bang0n,masa bang0n tuh,bru lah nmpk  org ramai nk turun tangga.Dlm aty...ALHAMDULILLAH..org2 tak nmpk...huhuhu~~

  Lps tuh,,,kt0rang p0wn smpai lahh kt bawah... bla bla bla....*tak ingat dah*

Smpai skrg tak leh lupa kjadian yg menimpa ats diriku nih...huhuhu~~
Ble t'ingat blk,nk gelak p0wn ada gak...hahahah

 .
Dsbbkan kejadian itu,kaki sy berdarah skit taww...punyerr laa skit..s0bss3.Sy terpaksa jalan terhinjut2 taw...

 sumpah!!! nnt sy jalan,sy tengok bawah jew.... huhuhu~~
                     
                                                                                 -    THE END -

Sampai sini jew lah blog sy..
N maybe sy tak update blog sy dah lps nih*dlm bbrape minggu jew* sbb........ada lah.
But still follow me taw... ^^

 GUDBAIIII....take care..
 ASSALAMUALAIKUM....^^ see ya









Saturday, 3 September 2011

jubah merah

salam,,, hai....
Ari ni Aku g raya kat umah jiran yg dkt2 sgt ngan kampong Aku.Pelik kan? patut nya orang pergi raya pada raya pertama tapi Aku raya ke-4 baru pergi.hahaha :D

 Pada pukul 11pg(lbih ktang ar), abah Aku ajak pergi beraya ke rumah Cik Ani(jiran Aku),Aku dah la tak mandi lagi masa tu.Saja malas.Abah Aku pulak suruh cepat-cepat siap...Aku apa lagi,terus jew ambik baju raya jubah merah yang tawon lepas sebab aku dah lama tak pakai baju tu sebab aku ingat tak cantik.Lagipun,baju tu tak perlu gosok....

Sampai jew kat sana,Cik Ani tu pun kata,"c0meynya baju...".Aku apa lagi perasan la...hahaha :D Masa tu,ada jiran Aku sorang lagi(org panggil Kak Long) yang datang beraya kat umah Cik Ani gak..Dia kata,"Lama tak nampak Nani,semakin c0mey,nak2 pakai baju nih (jubah merah).Tak habis Kak Long PUJI Aku. HAHAHAH happynyew...

Sejak tu,Aku tak menyesal pakai baju tuh...
Anyway,I g0t RM22 2day....ALHAMDULILLAH

k lah, nak bla dulu :)
ASSALAMUALAIKUM....

Friday, 2 September 2011

huhuhuhu

bosannnn nyeww!!!
ari ni duk umah jew,x der g manew2 p0wn!
nasib baek ada spupu dtag,bleh la gak hlangkn b0san nih...